Wij overleggen met de verhuurder over:
1:Algemeen
- Renovatie
- Verduurzaming (zonnepanelen, warmtenet,
isolatie, binnenklimaat van de woning)
- Onderhoud
- Toewijzingsbeleid
- Leefbaarheid
- Sloop
- Verkoop
Op deze punten kunnen wij advies aan de verhuurder uitbrengen, de verhuurder kan dit advies naast zich neer leggen, maar dient dit wel te motiveren.
2:Servicekosten
Als de verhuurder de servicekosten wil wijzigen, dan moeten zij daar toestemming voor vragen aan de huurders en de huurdersorganisatie, indien er geen toestemming wordt gegeven kan de verhuurder de servicekosten niet wijzigen.
Algemene ledenvergadering
We organiseren minimaal 1 keer per jaar een algemene ledenvergadering, tijdens deze vergadering beslist u of het door het bestuur gevoerde beleid aan de statuten voldoet.
Voorafgaand aan de algmene ledenvergadering ontvangt u een jaarverslag, met notulen van de bestuursvergaderingen en de rwsultatenrekeing over voorafgaand jaar.
3:Lidmaatschap
woonbond
De
huurdersorganisatie is (wordt) lid van de woonbond, alle leden van de
huurdersorganisatie zijn dan ook lid van de woonbond en kunnen bij individuele
geschillen/problemen met de verhuurder de woonbond om advies vragen, ook de
huurdersorganisatie kan de woonbond om advies vragen.
4:Individueel
Heeft
u een probleem met de verhuurder en u komt er niet uit, dan kunnen wij
adviseren of daarin voor u bemiddelen en zelfs een juridische procedure
opstarten indien dat nodig mocht zijn.
5:Informatie
Wij
houden u middels een nieuwsbrief op de hoogte van hetgeen er belangrijk is voor
uw woning en woonomgeving.