Wie zijn wij - HV Moerbalk

Meld u aan voor de digitale nieuwsbrief
De oprichting van de vereniging is tot stand gekomen door:

De heer J.J. Dech,       secretaris
De heer B.W. Cuperus, penningmeester
Mevrouw M. Wijma,     voorzitter

In 2020 werden de plannen van de Gemeente Hoorn bekend over het aanleggen van een warmtenet in de gemeente, te beginnen in de wijk Kersenboogerd.
Dit leidt tot veranderingen in woningen en daar waar het huurwoningen betreft, heb je daar als enkele huurder niet zoveel middelen om hier invloed op uit te oefenen.

Wij vonden het daarom tijd om een huurdersvereniging op te richten voor de huurders van woningen van Woonhave beleggingen in Hoorn, zodat we gezamenlijk meer invloed kunnen uitoefenen.

In oktober 2020 hebben we hiervoor eerst contact opgenomen met Woonhave en tevens een brief onder de huurders verspreid om te peilen hoeveel huurders ook daadwerkelijk lid wilden worden.
Ruim 77% van de huurders wilden lid worden en met dit resultaat hebben wij Woonhave opnieuw benaderd.
Woonhave wilde op basis hiervan wel meewerken aan het oprichten van een huurdersvereniging, echter zij stelde wel als voorwaarde dat de huurders zelf ook een bedrag voor de oprichtingskosten moesten betalen.
Nadat dit allemaal was geregeld en we ook het geld van Woonhave voor een deel van de oprichtingskosten hadden ontvangen, zijn we op zoek gegaan naar een notaris om de oprichting middels statuten vast te leggen en te bekrachtigen.
In corona tijd viel dat niet mee, maar uiteindelijk toch een notaris gevonden die er niet de hoofdprijs voor wilde hebben en uiteindelijk is op 22 februari 2021 de oprichting van de vereniging notarieeel bekrachtigd en de inschrijving bij de KVK ook geregeld.